Moje Małe Osiągnięcia

Poszłam do lekarza (a właściwie pojechałam na drugi koniec Dubaju, prowadząc auto, co zawsze kosztuje mnie mnóstwo stresu. Po powrocie spałam trzy godziny). Lekarz kazał mi siedzieć na czterech literach do końca tygodnia.

Kolano nadal spuchnięte i nie chce się zginać.

Woda nadal kapie z sufitu w kuchni.

Poza tym skończyłam czytać książkę. Po hiszpańsku (!). “Mujercitas” (“Małe kobietki”) Luisy May Alcott. Lubię ten naiwny świat amerykańskich i angielskich nowel z okolic XIX wieku, dziewczynek, którym wpaja się zasady bycia pomocnym, wyrozumiałym i pokornym wobec przeciwności losu. Koniec recenzji. A teraz kilka słówek i zwrotów, które chciałabym zapamiętać:

  • butaca /armchair/
  • pantuflas (zapatillas de casa)
  • áspero /rough/
  • dichoso /happy/
  • injuria /insult/
  • serenidad /calmness/
  • disparatado /insane/
  • tunda, cachetazo, bofetada, cachetada /slap/
  • sortija /ring/
  • abnegación (sacrificio altruista) /self-denial/
  • con el agua en el cuello (en aprietos) /with the water up to my neck/
  • cascarrabias (persona irritable)
  • picaruela (Jo) /naughty/
  • juerga, parranda
  • desplomarse en una silla
  • sollozo (gemido, lamento) /sobbing/
  • consolar
  • hallazgo (gran descubrimiento)

Było jeszcze kilka innych, których nie zapisałam i mnóstwo innych, których nie zrozumiałam. Ale przeczytałam całą książkę śmiejąc się i płacząc (chyba) w odpowiednich momentach, co uznaję za moje małe osiągnięcie 🙂

Mujercitas
Już nawet nie pamiętam skąd się tam wzięły te ususzone kwiatki

Mujercitas okładka

Leave a Reply

