Liban: Byblos, Jeita Grotto,Harissa, Bejrut…

Według mojego kolegi (i nawet zgadza się to z Wikipedią), w Libanie mieszka około 4 milionów ludzi. W ostatnim czasie do tych 4 milionów doszło około miliona uchodźców z sąsiadującej Syrii. 8 milionów Libańczyków żyje poza granicami kraju. Z różnych powodów. Większość kocha swój kraj, ale niskie płace, problemy z elektrycznością, polityka (od 2 lat Liban nie ma prezydenta) i mafie (coś na kształt dawnych rodzinnych mafii Włoskich) są dla nich nie do zaakceptowania.

Mieliśmy w Libanie tylko 2 dni, więc plan był taki, że pierwszego dnia odwiedzamy wszystkie pobliskie “must-see” (czyli: Jeita Grotto, Byblos, Harissa), wieczorem idziemy na imprezę w Bejrucie, a drugiego dnia w sobotę zwiedzamy stolicę.

Jeita Grotto. Nie wolno nam było robić w środku zdjęć, więc ta fota ściągnięta z internetów ma trochę dziwne kolory, ale naprawdę w środku było pięknie! Generalnie to całkiem niedawno odkryta przeogromna wielopoziomowa jaskinia, głównie wapienna, z, jak właśnie przeczytałam, największymi stalaktytami na świecie. A tym jeziorkiem można popłynąć kawałek niewielką łódeczką. Woda jest zimna i słodka – piliśmy prosto z jeziora.

Poniżej piękny stary Byblos.

Byblos. Widok z restauracji, w której zjedliśmy pyszne owoce morza (nie było tam szyb, jedynie drewniana konstrukcja).
Byblos. Port
Byblos.

Harrisa Teliferique – tą kolejka jedzie się chyba z 15 minut. Widok z góry jest przepiękny.

Bejrut piątkową nocą. Część poszła spać, a my z Paulem łaziliśmy jeszcze jakiś czas po mieście. Szliśmy za światłem i muzyką. Dotarliśmy aż na arabską dyskotekę… I tańczyliśmy do arabskiego reggae wśród lokalnych hipsterów w hidżabach.

Bejrut. Sobotnie śniadanie w hotelu. W ogóle się nie spieszyliśmy, poranna kawa skończyła się około 11.

Bejrut w ciągu dnia. Katka dwa dni przed wycieczką skręciła sobie kolano. Pożyczyłam jej swoje kule, ona się nie poddała, pojechała z nami. A na miejscu wypożyczyliśmy jej wózek inwalidzki.