Ludzie w Emiratach – wizyta

on

Nigdy wcześniej nie miałam okazji odwiedzenia domu mieszkańca Emiratów. Nie jest to raczej grupa integrująca się z expatami. Nie mieszają znajomości, rodzin, żyją po swojemu podobnie jak 100 lat temu, tyle że z klimatyzacją. Mieszkańcy tego rejonu od lat tworzyli struktury plemienne, gdzie ród jest najważniejszą jednostką (nie pojedyncza rodzina tak jak u nas). Tak właśnie podejmuje się tutaj decyzje i prowadzi gospodarstwa domowe. Kolektywnie i zawsze uwzględniając cały ród.

W ostatnią sobotę odwiedziłam Hassana, kolegę Tufika. Zaprosił nas do swojego domu rodzinnego. Tufik, jako mężczyzna, nie mógł wejść do części “domowej” gdzie przebywają kobiety i cały czas spędził w pokoju “gościnnym”. Piszę w cudzysłowie, bo pokój gościnny nie jest jak u nas pokojem przejściowym w domu. Jest to osobne niezeleżne pomieszczenie, odłączone od głównego mieszkania. Wygląda tak:

2017-04-08 10.05.42.jpg
Pokój “gościnny”. Na zdjęciu ze stołem zastawionym do śniadania.

Ja byłam jeszcze zaproszona do części “domowej” z dziećmi i siostrami Hassana. Mogły tam przebywać bez nakryć głowy i zupełnie swobodnie. Kiedy tylko wychodziły (na przykład kiedy siostra Hassana poszła się przywitać z Tufikiem) całkowicie się zakrywały. Nie robiłam oczywiście za dużo zdjęć, ale te kilka wrzucam poniżej.

2017-04-08 10.05.06
Tak z bliska wyglądało obicie kanap.
2017-04-08 10.11.27
To zdjęcie sprzed domu (ale poza wysokim płotem, zasłaniającym wszystko z ulicy). Miejsce gdzie bawią się dzieci w chłodniejsze dni.
2017-04-07 19.54.15
A oto gejmat – przepyszne lekko słodkie kulki chlebowe oblane sosem z daktyli. Całe jedzenie było przygotowane w domu i zaserwowane nam przez służące. Naliczyłam ich ze 4. Poza gotowaniem zajmowały się również dziećmi i generalnie spełniały wszystkie polecenia. Z wyglądu mogę powiedzieć, że pochodziły gdzieś ze skośnookiej Azji.
Leave a Reply

