Nurkowanie, Dibba 12-13 maj

on

Pomysł z kursem nurkowania pojawił się jakiś rok temu. Marijana bardzo chciała. Stwierdziłam, że ok… Będzie coś fajnego, co możemy robić wspólnie. Zaczęłyśmy sesjami na basenie i w ogóle mi się nie spodobało. Maska zatykająca nos i nienormalny sposób oddychania, obcierający kombinezon i jakieś głupie ćwiczenia pod wodą. Wszystko mnie irytowało. No ale skoro zaczęłyśmy, to trzeba skończyć. Tym bardziej że Marijanie podobało się bardzo. Jak pierwszy raz zeszłyśmy pod wodę na dłużej niż kilka sekund, to uczucie było tak nienaturalne, że spanikowałam. Chciałam być jak najszybciej spowrotem na powierzchni.

Po sesjach na basenie należało się umówić na nurkowanie w morzu. Przez wiele tygodni ciężko było nam ustalić wspólnie terminy nurkowania, jak się w końcu udało, to dwa razy z rzędu okazało się, że coś jest nie tak ze strony szkółki – a to widoczność za mała, a to łódki nie mogą wypływać tego dnia. No i tak przyszedł maj i moi znajomi z jaskiń (którzy robią jeszcze milion innych rzeczy) zaproponowali weekend nurkowania w Omanie. Okazało się, że nasze szkolenie udało się przetransferować do innej szkółki (tej, która organizowała wyjazd) i możemy skończyć całość w ten weekend. W dodatku spanie na łódce, z fajną ekipą, 2 dni, nowe lokalizacje na każde nurkowanie, no wygrałyśmy życie 🙂

Weekend się skończył, a ja mam certyfikat PADI open water 🙂 I pierwsze nurkowanie w morzu było fantastyczne, a każde następne jeszcze lepsze! W sumie nurkowałyśmy 5 razy, i raz osiągnęłyśmy nawet głębokość trochę wyższą niż dozwolone 18m… I widziałam ogromnego konika morskiego!

 

Na poniższym mixie fotek: przygotowania do skakania z naszej małej podwózkowej łódki (spaliśmy na innej, motorówką dojeżdżaliśmy tylko do samych nurkowych spotów); na innych ja pod wodą w dziwnych pozycjach.

Na poniższym mixie fot: Toufic wypisuje głupoty na instagramie; takie tam z Tufikiem na motorówce

DCIM107GOPROGOPR9209.
Toufik robi głupie miny z muszlą na głowie.

 

Leave a Reply

